Ahad, 5 Julai 2009

Pemecah umat ISLAM

Nik Aziz (baca Nik Najiz) terus menerus mahu menuduh yang bukan-bukan. Tidak cukup dengan tuduhan sesat, komunis dan Ayah Pin, ketika mengumumkan calon PAS di Manek Urai, pada 26 Jun 2009, Nik Aziz menyatakan bahawa "kita perjuangkan Islam tetapi UMNO yang menentang kita sehingga keadaan menjadi kucar lanar (kucar-kacir)". Kenyataan siapa yang sering menyebabkan orang Islam kucar kacir di Malaysia ini?yg buat masjid kat negara ni,negeri dia bukan UMNO ke?apa sumbangan Nik Aziz ni untuk Islam kat negara ni,kat negeri dia?tiada...
Dia tak layak untuk cakap pasal Islam,cakap orang tak bela Islam.Kalau setakat pakai serban,lepas tu pompang-pompang cakap pasal Islam,kutip org gila tepi jalan pun boleh,pakaikan serban je kat orang gila tu.Dia ni mcm syaitan bertopeng dengan serban je layaknya.

Pada 25 Jun 2009, Nik Aziz menyatakan bahawa "boleh jadi kerana saya kata nasionalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat,". Nik Aziz menganggap kenyataan seperti itu hanya kiasan semata-mata. Padanya, kalau dia berkata kesat dan mencarut sekalipun segala-galanya adalah tidak berdosa baginya. Sikap Nik Aziz ini mengeruhkan lagi keadaan. serta mengundang perpecahan umat Tidak pernah pun Nik Aziz meminta maaf secara terbuka kepada umat Islam di Malaysia atas kenyataan-kenyataannya. Sebagai umat Islam, kita harus taat pada Allah SWT dan Rasullullah SAW, bukan taat dan terlalu taksub pada pemimpin politik seperti Nik Aziz.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan